วิทยาลัยการคอมพิวเตอร์จัดกิจกรรมสนทนากลุ่มเพื่อหาความต้องการสำหรับการจัดทำหลักสูตรประกาศนียบัตร (Non-degree program) สำหรับ upskill และ reskill
เมื่อวันที่ 30 กันยายน 2563 ที่ผ่านมา ทางวิทยาลัยการคอมพิวเตอร์ นำโดย ดร.อดิศักดิ์ อินทนา รองคณบดีฝ่ายวิชาการ ทีมผู้บริหารและอาจารย์ เข้าร่วมกิจกรรม “สนทนากลุ่มเพื่อหาความต้องการสำหรับจัดทำหลักสูตรประกาศนียบัตร (Non-degree program) สำหรับ upskill และ reskill” ซึ่งได้รับเกียรติจากตัวแทนสถานประกอบการด้านตลาดดิจิทัล (Digital Marketing) และด้านการพัฒนาโปรแกรม (Full Stack Web Developer) จำนวน 5 ท่านเข้าร่วมวิเคราะห์และแลกเปลี่ยนประสบการณ์
กิจกรรมนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อหารือเรื่องการจัดทำหลักสูตรประกาศนียบัตร (Non-degree program) สำหรับ reskill และ upskill ที่สอดคล้องกับแนวโน้มความต้องการบุคลากรในอุตสาหกรรมเป้าหมายแห่งอนาคต New S-Curve โดยเน้นกลุ่มอุตสาหกรรมดิจิทัล ซึ่งทางตัวแทนผู้ประกอบการแต่ละท่านได้แลกเปลี่ยนความคิดเห็น รวมทั้งให้เสนอแนะต่าง ๆ ซึ่งก่อให้เกิดประโยชน์ในการจัดทำหลักสูตรประกาศนียบัตรดังกล่าว นอกจากนี้ยังร่วมกันวางแผนเกี่ยวกับความร่วมมือทางด้านวิชาการด้านอื่น ๆ เพื่อเสริมสร้างประสบการณ์และทักษะให้กับผู้เรียนในอนาคต
—————————————————————————————————————
College of Computing Focus Group about the needs of non-degree program for upskill and reskill
On 30 September 2020, College of Computing led by Dr.Adisak Intana, Associate Dean for Academic Affairs with the executive teams and lecturers had a focus group about the needs of non-degree programs for upskill and reskill. The focus group was held with 5 representatives from various business sectors regarding digital marketing and full stack web developer.
The aim of this focus group is to discuss the needs for non-degree program development that corresponds to the needs of human resources in new S-curve industries especially digital industries. Each representative from business sectors delivered the very useful ideas and exchanged their experiences influencing the benefits to this ongoing non-degree program development. Furthermore, Dr.Adisak Intana also introduced the curriculums of CoC and the arranged academic activities including collaborating in Cooperative Education and Work Integrated Learning (WIL) during the focus group. Finally, the discussion ended up with the agreement of academic collaboration between those business sectors and CoC to build up the experiences and skills for learners in the future.